Komunikacja CSR

Odpowiedzialność społeczna, a kryzys COVID -19

Kierunek znany i doceniany – w Polsce dopiero rozwojowy. Najczęściej wyłączony poza komunikację marketingową, która w założeniu ma mieć na celu podniesienie sprzedaży lub budowę wizerunku marki premium. Często niedofinansowany – bo przecież trudniej pokazać wpływ komunikacji CSR na podwyższenie słupków sprzedaży. Pod koniec 2019 interaktywnie.com podumowuje: tylko 11 proc. firm posiada wyznaczony budżet na aktywności CSR, a 7 proc. ma pulę środków na CSR w ramach budżetu marketingowego. Co dziesiąta firma na działania CSR rocznie przeznacza do 10 tys. zł, co trzecia do 100 tys. zł. Więcej niż 1 mln zł na ten cel jest wygospodarowanych w 3 proc. podmiotów z sektora MŚP. Tymczasem w dobie kryzysu, dla największych marek – CSR wydaje się być  jedyną droga komunikacji. Przykładem może być chociażby Coca Cola, która wycofała się z promocyjnych działań podczas epidemii.

Przyjrzyjmy się ciut tokowi historii branży komunikacji w Polsce. Zaczęliśmy od nachalnego product placement na początku lat 90-tych. Długa droga kończy się w XXI w. – koncentrując się w trendach na emocjach i ideach – wspólnoty, rodziny, doświadczenia.Transparentność digitalowa i ecommerce. Czy kryzys zmusi nas do koncentracji na szerokiej odpowiedzialności społecznej?

Czy rynek komunikacji jest na tyle dojrzały, a polscy konsumenci gotowi? Czy jednak konsumpcjonizm i potrzeba więcej, lepiej wygra z szerokim horyzontem i poczuciem bezpieczeństwa/odpowiedzialności za świat i społeczeństwo?

Jak zwykle – w różnorodnym społeczeństwie będą występować różne postawy. 

CSR to nie tylko narzędzie marketingowe.

W dobie pokolenia digitalowych millenialsów budujących naszą gospodarkę – coraz bardziej świadomych biznesowo i, wrażliwych ekologicznie – to środek do tworzenia szczerych i emocjonalnych relacji z Twoim konsumentem i partnerami biznesowymi. Przynoszących korzyść i wartość Tobie,Twojemu biznesowi, środowisku i klientom.

Jeśli potrzebujesz działań CSR, sprawnej promocji i akcji z wartościami online to zapraszamy. Tworzymy idee.

Created with love,

by mao.

#CSR #brand #digital #kampania facebook #reklama #strategia #nowi klienci #marketing online #Marketing Agile #kampania online #agencja reklamowa #PR

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *